Volledig scherm
Miljoenenjacht. © Roy Beusker

Kijkcijfers: Linda de Mol aan kop, met Yvon en de Robinsons op haar hielen

De strijd om de kijker op zondagavond is gisteren gewonnen door SBS 6. Presentatrice Linda de Mol trok 1.488.000 kijkers naar de zender met haar Miljoenenjacht. Expeditie Robinson (RTL 4) en Onze Boerderij (NPO 1) zaten haar op de hielen.

Het lijkt erop dat de drie programma’s de komende tijd steeds stuivertje zullen wisselen, want de kijkersaantallen liggen - net als bij de start van de kijkcijferstrijd vorige week - weer dicht bij elkaar. Naar de survivallers van Robinson keken 1.425.000 mensen, Yvon Jaspers en haar boeren trokken 1.346.000 mensen. Vorige week liep Expeditie Robinson nog op kop met ruim 1,5 miljoen kijkers, gevolgd door Onze Boerderij en Miljoenenjacht, die allebei bijna 1,5 miljoen kijkers scoorden.

Hoewel Linda op SBS 6 juist ietsje meer kijkers wist te boeien dan vorige week, verloor Wendy van Dijk juist 150.000 kijkers met het programma Flirty Dancing, dat direct na Miljoenenjacht werd uitgezonden. De datingshow wist 532.000 kijkers vast te houden, iets meer dan een derde van de Linda-kijkers. Die zapten mogelijk naar RTL 4, waar het laatste seizoen van De Mols serie Familie Kruys 842.000 geïnteresseerden vond. Rond dezelfde tijd stemden 752.000 mensen af op NPO 1 voor Nick en Simon The Dream.

  1. BN’ers storten zich massaal op viral challenge van Dolly Parton
    Social media challenge

    BN’ers storten zich massaal op viral challenge van Dolly Parton

    Dolly Parton plaatste gisteren een viertal foto’s van zichzelf waarmee ze de wijze waarop mensen zich op elk sociale media-kanaal weer anders profileren op de hak neemt. ,,Get a woman who can do it all!’’, aldus de 74-jarige countryzangeres, die er vervolgens viral mee ging. Ellen DeGeneres en andere sterren volgden al snel haar voorbeeld. Ook bekend Nederland doet nu een duit in het zakje, wat leidt tot een bonte verzameling hilarische foto’s. Dit artikel wordt gedurende de dag vernieuwd.