Kim Feenstra
Volledig scherm
Kim Feenstra © Brunopress

Kim Feenstra veegt de vloer aan met bodyshamers na kritiek op bikinifoto

Op een onschuldige foto waarop ze in bikini met zoon Brooklyn poseert, kreeg model en fotograaf Kim Feenstra een bak kritiek op haar lichaam die ze niet aan had zien komen. Bij een nieuwe bikinifoto gaat ze los op de bodyshamers. ‘Waarom de ene vrouw omarmen en de andere wegstoten?’

0 reacties

  1. Camila Cabello viert lijf met ‘cellulitis, striae en vet’: ‘We moeten er trots op zijn’
    video

    Camila Cabello viert lijf met ‘cellulitis, striae en vet’: ‘We moeten er trots op zijn’

    Popster Camila Cabello (24), bekend van hits als Havana en Señorita, heeft in korte tijd miljoenen kijkers getrokken met een video waarin ze een vuist maakt tegen bodyshamers. De zangeres betrapte zichzelf op twijfels toen ze in een sport-bh ging hardlopen, maar bedacht zich dat het onzin is om ‘strijd’ te voeren met je lijf. ,,Wij zijn echte vrouwen, met rondingen, cellulitis, striae en vet.”
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.