Volledig scherm
© YouTube

Marijke Helwegen is de meest irritante BN’er

Marijke Helwegen is door Nederland gekozen als de meest irritante BN’er in een reclamespotje en heeft daarmee de Loden Leeuw 2019 te pakken. De 70-jarige mediapersoonlijkheid kreeg de titel vanavond van consumentenprogramma Radar voor haar rol in het reclamespotje van SecuStrip.

Helwegen (45 procent van de stemmen) en haar anti-inbraakstrip nam het in de Loden Leeuw-verkiezing op tegen Paul Haenen voor vergelijkingssite Pricewise en Sjaak Swart voor bookmaker Toto, reclames waar kijkers ook de kriebels van krijgen. ,,Ik bevind me in een goed rijtje als ik me vergelijk met eerdere winnaars. Dan doe ik het wel aardig hoor. Ik zie dit als een prijs. Over het algemeen zeggen mensen tegen me: Zo, die durft’’, reageerde Helwegen.

De tv-commercial van Haribo werd na een online verkiezing uitgeroepen tot meest irritante reclame. ,,De stemmetjes zijn irritant en de uitvoering is irritant. Dat trekken mensen niet zo goed. Het is letterlijk een kinderachtige reclame’’, aldus presentatrice Antoinette Hertsenberg.

De Loden Leeuwen worden sinds 2002 uitgereikt. Vorig jaar werd René Froger verkozen tot meest irritante BN’er, voor zijn rol in de reclame van Eyelove.