Volledig scherm
Drummer Questlove van The Roots. © ap

NSJ voegt flinke lijst artiesten toe aan affiche

Jamie Cullum, Jonathan Jeremiah, Michiel Borstlap Trio, The Roots en Ben Harper zijn enkele van de namen die zijn toegevoegd aan het programma van het North Sea Jazz Festival 2013. Mojo maakte de nieuwe namen woensdag bekend.

Er werden woensdag weer een flink aantal namen aan het affiche toegevoegd:

Vrijdag: Anthony Hamilton, David Sanborn/Bob James 'Double Visions', Dirty Loops, Snarky Puppy, Seasick Steve, Michiel Borstlap Trio, Jonathan Jeremiah, Hiatus Kaiyote, Thundercat, Mathias Eick 5TET, Sherry Dyanne, Mike del Ferro Trio & Ceumar, Eric Vloeimans, Martin Fondse & Limburgs Symfonie Orkest, Doug Hammond Quintet/Eonless Ventures, Steve Coleman Five Elements.

Zaterdag: Steve Winwood, The Roots, Jamie Cullum, Jennah Bell, Matt Simons, e.s.t. Symphony

Zondag: Bonnie Raitt, Sonny Rollins, Miguel, Ben Harper & Charlie Musselwhite blues set, Kurt Rosenwinkel Quartet, Doug Hammond Quintet, Robert Glasper Experiment with Lionel Loueke, Chris Dave and the Drumhedz, Colin Stetson, Hermeto Pascoal, Tim Wes, Zapp4

Ben Harper bracht onlangs een album uit met mondharmonicalegende Charlie Musselwhite. De twee komen samen naar Nederland voor een optreden op het jazzfestival, laat Mojo Concerts woensdag weten.

Het evenement is op 12, 13 en 14 juli in Rotterdam. Het volledige programma van het Port of Rotterdam North Sea Jazz Festival wordt volgende maand bekendgemaakt.

  1. BN’ers storten zich massaal op viral challenge van Dolly Parton
    Social media challenge

    BN’ers storten zich massaal op viral challenge van Dolly Parton

    Dolly Parton plaatste gisteren een viertal foto’s van zichzelf waarmee ze de wijze waarop mensen zich op elk sociale media-kanaal weer anders profileren op de hak neemt. ,,Get a woman who can do it all!’’, aldus de 74-jarige countryzangeres, die er vervolgens viral mee ging. Ellen DeGeneres en andere sterren volgden al snel haar voorbeeld. Ook bekend Nederland doet nu een duit in het zakje, wat leidt tot een bonte verzameling hilarische foto’s. Dit artikel wordt gedurende de dag vernieuwd.
  2. Na ‘Paltrow’s vaginageur’ nu ook ‘penisgeurkaars’ als  statement tegen loonkloof

    Na ‘Paltrow’s vaginageur’ nu ook ‘penisgeur­kaars’ als statement tegen loonkloof

    Vorige week bracht Gwyneth Paltrow’s lifestylemerk Goop een kaars op de markt die zou ruiken naar Gwyneth’s vagina. Taxi, een Canadees reclamebureau, kwam op de proppen met een variant die ruikt naar, jawel, penis. De kaars is qua uiterlijk identiek aan die van Gwyneth maar kost toch 33 procent meer. Daarmee wil het bedrijf de loonkloof aankaarten die er nog steeds tussen mannen en vrouwen bestaat.