Volledig scherm
PREMIUM
Angela de Jong © Shody Careman

Voor dit interview verdient Antoinette Hertsenberg een tv-prijs

Angela kijkt tvJournaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op televisie.

Ze bestaan nog steeds: van die woordvoerders – ik wilde eigenlijk woordvoerdertjes tikken, maar dat is niet aardig – die denken dat ze Antoinette Hertsenberg met een rammelend flutverhaal het bos in kunnen sturen. Die in 24 jaar duidelijk nooit RADAR hebben gezien en evenmin een praatje hebben gemaakt met collega’s van bepaalde financiële instellingen, die nog altijd huilend in een hoekje kruipen als de term ‘woekerpolis’ valt.

Het exemplaar van afgelopen maandag heette Joris Wilton en is Manager Investor Relations (?) bij Thuisbezorgd.nl. RADAR had zich verdiept in dit onlineplatform. Wat bleek? Als consument denk je bij het ene restaurant te bestellen, terwijl het eten stiekem uit de keuken van een andere toko komt. Eettentjes kunnen zich heel makkelijk onder twee of drie verschillende namen registreren op de website. Wilton, die met zichtbaar natte oksels aan tafel zat, trok meteen het boetkleed aan. Dit wil Thuisbezorgd ook niet en het bedrijf doet er alles aan om deze praktijken te weren.

Daarna begon Hertsenberg over de sectie ‘aanbevolen’ op de site. Hoe ging de selectie van die bewuste restaurants eigenlijk in zijn werk? Dat is een kwestie van kwaliteit en afstand, legde Wilton uit. Een antwoord waar hij waarschijnlijk nog eens gillend wakker van wordt. RADAR had namelijk een filmpje dat feilloos aantoonde dat zo’n plek in de top 5 gewoon te koop is voor horeca-ondernemers.

  1. Beau krijgt geen toestemming voor AZC Inside: ‘Belachelijk’

    Beau krijgt geen toestem­ming voor AZC Inside: ‘Belache­lijk’

    Beau van Erven Dorens (48) keert morgenavond terug met een nieuwe maatschappelijk geëngageerd programma, De Sleutel bij RTL4. Daarin volgt hij vijf daklozen, verdeeld over heel Nederland. ,,Dat gaat nog altijd verder dan televisie maken. Hier kun je met enige hulp al zó veel bereiken. Vergis je niet, het daklozenprobleem in Nederland wordt alleen maar groter”, aldus de presentator die elke avond te zien is met zijn talkshow Beau.
  2. Visuele krachttoer trekt onbegrijpelijk script Bowie-musical recht
    PREMIUM

    Visuele krachttoer trekt onbegrijpe­lijk script Bo­wie-musical recht

    Natuurlijk, de geest van David Bowie zweeft door de zaal. Daarvoor is de grote portretfoto die na de slotscène van Lazarus wordt getoond, niet nodig. De musical eindigt met zijn meest iconische lied Heroes en begint met de song waarin hij – toentertijd nog door vrijwel niemand begrepen – zijn naderende afscheid van de aarde aankondigt. Het is het titelnummer van de voorstelling met als opening de kippenvelregel: Look up here, I’m in heaven.