Volledig scherm
Max Verstappen. © BSR Agency

Max Verstappen prominent in Formule 1-docu van Netflix

VideoGoed nieuws voor Formule 1-fans die nog meer van hun favoriete sport willen zien. Netflix komt binnenkort met de langverwachte documentaire over de koningsklasse van de autosport. En Max Verstappen speelt een prominente rol, als we de trailer mogen geloven.

Door Arjan Schouten

Heel vorig seizoen keken ze mee achter de schermen van de Formule 1. Cameramensen van videostreamingdienst Netflix, veel geroemd om de eigen producties en documentaires. Een binnenkort te verschijnen nieuwe documentaire volgt het Formule 1-circus gedurende het afgelopen seizoen.

En Max Verstappen speelt alvast een prominente rol in de trailer voor de Nederlandse markt. In de Nederlandse teaser zien we Verstappen in een interview vertellen dat hij alleen maar voor de wereldtitel racet. En zijn teambaas Christian Horner vertelt dat ezels managen soms nog eenvoudiger is dan coureurs in het gareel houden, waarna we beide Red Bull-coureurs op elkaar zien klappen in de straten van Bakoe.

Veel laat Netflix nog niet los over de documentaire, zo blijft de release-datum nog onbekend. De serie zou gaan over de druk, de snelheid, de concurrentie en het belooft een Formule 1-ervaring, ‘van de coureurs tot de eigenaars en van de cockpit tot het managementskantoor’.

Raymond Vermeulen, manager van Max Verstappen benadrukt dat naast de Nederlandse coureur alle Formule 1-piloten verschijnen in de documentaire. ,,Ik snap dat Netflix Nederland Max uitlicht in de teaser, maar de documentaire is heel evenwichtig en in samenhang, qua teams en rijders’’, aldus Vermeulen. ,,Max is er een onderdeel van, net zoals de anderen.’’ 

Liberty Media kondigde de samenwerking met Netflix vorig jaar aan met een ronkend persbericht. De tiendelige serie wordt geproduceerd door James Gay Rees, de man die ook verantwoordelijk was voor de wereldberoemde documentaire ‘Senna’, over het leven van Ayrton Senna.

Commerciële baas Sean Bratches noemde de deal toen ‘passend in de herpositionering van Formule 1 als media- en entertainmentmerk’.

Volledig scherm
© Getty Images