Leon ten Voorde.
Volledig scherm
PREMIUM
Leon ten Voorde. © Marco de Swart

Getuigen genoeg bij DETO

COLUMNVRIEZENVEEN - En opeens is DETO al dagen landelijk nieuws. Niet omdat de Vriezenveense voetbalclub op de rand van promotie naar de hoofdklasse staat, maar wel omdat het ongewild het middelpunt is geworden van een heuse affaire naar aanleiding van de rellen tegen VV Groningen. De politie is inmiddels begonnen met het bestuderen van de beelden en ook de KNVB is een onderzoek gestart.

  1. Kuchen, bier en braadworst... Viva Bundesliga!
    PREMIUM
    De bankzitter

    Kuchen, bier en braadworst... Viva Bundesliga!

    Een beetje flauw is het wel dat Hennes er niet bij mag zijn. Voor het eerst sinds twaalf jaar ontbreekt de lieve mascotte van 1.FC Köln bij een wedstrijd, terwijl nog nergens het bewijs is geleverd dat een geit iets met corona te maken heeft. Misschien dat de afgestudeerde dierenarts Ab Osterhaus ons hier iets meer over kan vertellen, want ik neem toch aan dat onze huisviroloog vandaag door FOX is uitgenodigd als analist om de terugkeer van het leven te vieren.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.