Squid Game helpt Netflix in strijd met Disney en Amazon: miljoenen abonnees erbij
Netflix heeft in het derde kwartaal veel meer abonnees binnengehaald dan het bedrijf zelf had verwacht. Mede door de grote populariteit van de serie Squid Game kreeg het streamingplatform er 4,4 miljoen abonnees bij. Daarmee was de aanwas van nieuwe leden dubbel zo groot als in dezelfde periode vorig jaar.
Squid Game, een Zuid-Koreaanse thriller over een groep mensen die op leven en dood kinderspellen spelen, werd in de eerste vier weken na de première door een recordaantal 142 miljoen mensen gekeken via Netflix. Nadat de serie aan het einde van het derde kwartaal op Netflix was gekomen, ontstond al snel een hype. Op sociale media als TikTok spelen mensen scènes na en veel mensen willen kleding kopen die door de hoofdrolspelers wordt gedragen.
Strijd Disney en Amazon
Netflix mikt in de concurrentiestrijd met vergelijkbare videoplatforms van Disney en Amazon meer op een internationaal publiek. Relatief grote sommen geld gaan naar niet-Engelstalige producties buiten de Verenigde Staten. Met Squid Game lijkt het Amerikaanse bedrijf dan ook het meeste succes te hebben in Azië, waar het voorbije kwartaal de meeste nieuwe abonnees vandaan kwamen.
In totaal hebben wereldwijd 214 miljoen mensen een Netflix-account. Dankzij de extra abonnees steeg de omzet in de maanden van juli tot en met september met 16 procent tot 7,5 miljard dollar (ruim 6,4 miljard euro). Daarnaast verhoogde Netflix in sommige landen, waaronder Nederland, de prijzen voor bepaalde abonnementen waardoor de inkomsten per account stegen. De nettowinst steeg tot ruim 1,4 miljard dollar, tegenover 790 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Dit is de beste én goedkoopste smartphone
-
PREMIUMexperts bezorgd
‘Wulpse vrouwen’ op sociale media zijn oplichters en lastig te bestrijden: dit kun je zelf doen
Een enorme hoeveelheid nepaccounts met schunnige en erotische inhoud overspoelt de sociale media. Instanties waarschuwen ouders en scholen om kinderen te beschermen tegen deze zogeheten ‘seksbots’. Blind vertrouwen op nieuwe Europese wetgeving is onverstandig, zeggen deskundigen. ,,Die internetlui zijn zó snel, zo geraffineerd. Daar komen we niet meer van af.” -
PREMIUMEnergierekening
Harmen: ‘Mijn huis had energielabel C, maar dat was misschien een beetje optimistisch’
Harmen Visser (28) uit Eindhoven heeft twee verschillende energiecontracten omdat dit voor hem voordeliger is. Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. -
PREMIUM
Subsidie om je huis te verduurzamen? Super lastig. Met deze tips lukt het hopelijk wel
Een op de drie huiseigenaren krijgt het niet voor elkaar subsidie aan te vragen voor het verduurzamen van de eigen woning. Het hele aanvraagproces voor de Investeringssubsidie voor duurzame energie (ISDE) is voor veel huiseigenaren onbegrijpelijk, ontoegankelijk en zeer tijdrovend. Met deze tips wordt het iets eenvoudiger. -
Vervelend en kwetsend: moederdagreclames. Zo zet je ze uit
De aanbiedingen voor boeketten, parfums en sieraden vliegen je weer om de oren nu Moederdag in aantocht is. Extra pijnlijk voor mensen die ongewenst kinderloos zijn of net hun moeder hebben verloren. Met deze stappen schakel je ongewenste advertenties eenvoudig uit.
-
Twitter-topman Elon Musk kondigt Linda Yaccarino als opvolger aan
-
-
-
PREMIUM1
Gewone fiets bijna twee keer zo gezond als e-bike: zoveel calorieën verbrand je per uur
Drie op de tien Nederlanders rijden inmiddels op een elektrische fiets. Ook relatief jonge fietsers zijn overstag. Is dat nou goed nieuws? Want trappen met ondersteuning is toch lang niet zo gezond als jezelf verplaatsen op een gewone fiets? De Fietsersbond en een bewegingswetenschapper zetten op een rij wat de verschillen zijn. -
Twitter en Brazilië in conflict over berichten over dodelijk geweld op school
Brazilië beschuldigt Twitter ervan dat het berichten die aanzetten tot geweld op scholen op hun beloop laat. Na een plotselinge piek in het aantal moorden in onderwijscentra in heel Brazilië en vooral een fatale steekpartij op een crèche waarbij vier jonge kinderen werden gedood, zijn de autoriteiten deze week begonnen met het aanpakken van socialemediaplatforms die berichten hosten waarin de aanvallen worden geprezen.