VI-hoofdredacteur Pieter Zwart: Voetbalprimeur is een B-merk
PodcastDat Voetbal International en Voetbalprimeur.nl sinds kort dezelfde eigenaar hebben ga je als lezer niet terugzien. ‘We hebben niets met elkaar te maken’, zo stelt hoofdredacteur Pieter Zwart (26) in een nieuwe aflevering van De Social Podcast. ‘Je wilt niet dat er een associatie ontstaat tussen een A-merk en een B-merk zoals bij VI en Voetbalprimeur.’
Eerder was op deze site te lezen dat de overname tot woede onder het personeel heeft geleid. ‘Als Digital Enterprises ons overneemt om van VI een site als Voetbalprimeur te maken, dan ben ik de eerste die daar een felle tegenstander van is. Mensen gaan naar Voetbalprimeur om te kijken wat er speelt en komen naar VI om te kijken of het klopt.’
Verder kondigt Zwart aan dat er vanaf september een wekelijkse podcast van VI zal verschijnen en gevraagd naar zijn eigen toekomst zegt hij dat hij over tien jaar niet meer werkzaam zal zijn in de voetbaljournalistiek: ,,Ik hoop dat VI er dan beter voor staat dan ooit en dat ik daar dan niet meer voor nodig ben.”
Luister hierboven naar de complete aflevering en abonneer je nu op De Social Podcast in Spotify en iTunes en ontvang automatisch bericht wanneer er een nieuwe aflevering beschikbaar is:
Beluister hier alle afleveringen van De Social Podcast:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Musk: ‘Verlieslatend Twitter speelt na maart weer quitte’
Elon Musk verwacht dat het door hem gekochte socialmediaplatform Twitter tussen april en juni weer evenveel geld verdient als dat het uitgeeft. Nu geeft het door hem geleide bedrijf nog honderden miljoenen dollars meer uit dan er binnenkomen, onder andere doordat adverteerders Twitter links laten liggen na de overname vorig jaar. -
PREMIUM
'Meiden mogen later net zo van seks genieten als jongens’
Tijdens de Week van de Lentekriebels, die vandaag op basisscholen begint, horen oudere leerlingen nu ook alles over, jawel, de clitoris. Want die is net zo belangrijk als de piemel, stelt Elsbeth Reitzema. -
Musk belooft reclamevrij Twitter voor duurder abonnement
Twitter-eigenaar Elon Musk heeft zaterdag in een reeks berichten aangekondigd om binnenkort een duurder abonnement in het leven te roepen, waarbij de gebruikers niet langer reclame te zien zullen krijgen. Dat zou een radicale verandering van het verdienmodel van het platform betekenen. -
column
Waarom deze trend op LinkedIn zo irritant is - en wat je beter kan doen
Psycholoog Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: humblebragging -
PREMIUMPodcast
Roel Maalderink: 'De ratrace om het algoritme van YouTube is ongezond’
In een nieuwe aflevering van De Social Podcast is Roel Maalderink te gast. Roel vraagt in zijn populaire show Voxpop mensen op straat wekelijks naar hun mening. Zijn video's worden goed bekeken en dat leverde hem zelfs een groot compliment op: Alexander Klöpping noemde hem ‘een national treasure’. Luister nu naar het gesprek dat Thomas Boeschoten en Jaap van Zessen met hem hadden:
-
Zo bescherm je je Instagramaccount tegen hackers en pottenkijkers
Instagram is nog altijd een razend populaire app. Toch wil lang niet iedereen zijn account delen met de rest van de wereld. Maar hoe scherm je je account af? We helpen je een handje. -
-
-
PREMIUMGeld & Geluk
Stephanie en zoon Freek: ‘Zijn er 6000 euro per jaar op achteruit gegaan na zijn 18de verjaardag’
Om voor zoon Freek te zorgen, krijgt Stephanie een deel van zijn persoonsgebonden budget. Het geld dat hij met beleggen verdient, zet hij opzij. In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. -
Storing onlinebankieren bij ING is voorbij
De storing bij het onlinebankieren bij ING, die al sinds woensdag 10.00 uur speelde, is voorbij. Dat laat een woordvoerster van ING in de nacht van woensdag op donderdag aan het ANP weten. Op de website Allestoringen was al te zien dat het aantal klachten drastisch was teruggelopen en op sociale media meldden klanten dat ze geen problemen meer ervoeren bij het inloggen en doen van digitale betalingen op zowel de website als de app.