Foto ter illustratie. Sommige werkgevers pakken het in crisistijd minder slim aan.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. Sommige werkgevers pakken het in crisistijd minder slim aan. © Shutterstock

Dit zijn de vier eigenschappen van een goede leider: ‘In coronacrisis komt de ware aard boven’

Een goede werkgever zijn in coronatijd, hoe doe je dat? Er zijn genoeg voorbeelden van leiders die het niet zo slim aanpakken en medewerkers juist demotiveren. Gian Kerstges, trainer en schrijver, bestudeerde succesvolle managers en verklapt hun geheimen. 

  1. Waarom je als ‘bedeesde’ introvert juist een uitstekende leider kan zijn

    Waarom je als ‘bedeesde’ introvert juist een uitsteken­de leider kan zijn

    ‘Laat je meer zien’, ‘toon wat emotie’ en ‘waarom zeg je niks?’: opmerkingen die veel introverten regelmatig te horen krijgen. Als ‘die stille’ voldoe je niet aan het ideale plaatje dat veel bedrijven hebben van de uitgesproken, aanwezige werknemer. Hoe maak je dan stappen in je carrière? Voor haar nieuwe boek sprak auteur Karolien Koolhof introverte leiders over hoe het hen lukte de top te bereiken.
  1. Afspraak of vergadering inplannen? Zo doe je dat slim Video

    Afspraak of vergade­ring inplannen? Zo doe je dat slim

    23 februari
  2. Weg met de to-do-lijst: zo ga je écht aan het werk Video

    Weg met de to-do-lijst: zo ga je écht aan het werk

    16 februari