Volledig scherm
De skyline van Vasse. Een promotiefilm moet het toerisme een impuls geven. © Robin Hilberink

‘De parel van Twente’ Vasse toont DNA in promotiefilm

VASSE - Met een videofilm over de ‘Parel van Twente’ hoopt een speciale werkgroep van Mijn Dorp 2030 het toerisme een extra impuls te geven. De eerste dag werd het filmpje op Facebook meer dan 10.000 keer bekeken.

Op het gebied van toerisme zijn er voor Vasse veel kansen te benutten. Dat vonden de ondernemers, de Dorpsraad Vasse en de inwoners. Als een van de acht projecten is een promotiefilm ontwikkeld en geplaatst op de Facebookpagina ‘Vasse: de parel van Twente’.

Man van Mander

„Alle facetten van het dorp komen hierin naar voren”, licht Mieke Lenferink van de ondernemersvereniging toe. „Van de legende van de man van Mander tot aan de graancirkels van Jannink en de kerk. Veel toeristen roemen Vasse om de gemoedelijkheid en het tijd hebben voor elkaar. Ook die sfeer is geprobeerd in beelden te gieten. Reclamebureau Artica in Ootmarsum en projectleider Dagmar Boerrigter stelden de productie, voorzien van een nieuw logo, samen en is daarin volgens ons met vlag en wimpel geslaagd.”

Draagvlak

Mede door het project Mijn Dorp 2030 worden de projecten gefinancierd. Vanwege het grote gezamenlijke draagvlak zijn de beelden vrij te gebruiken ter promotie van Vasse en omgeving. Iedereen die de promotiefilm wil ontvangen, kan contact opnemen met de projectleider.

Er wordt momenteel ook nog gewerkt aan nieuwe, eikenhouten evenementenborden bij de entrees van Vasse en is de werkgroep volop bezig met het opzetten van een Lentetintentocht, als aanvulling op de traditionele herfsttintentocht, in het thema ambacht en smaak. Ondernemers trekken hierin de kar.

Almelo e.o.