Martin van Beusichem en Jennie Becker van Harwig: een T-shirt voor de zorg in ruil voor gratis ijsje.
Volledig scherm
PREMIUM
Martin van Beusichem en Jennie Becker van Harwig: een T-shirt voor de zorg in ruil voor gratis ijsje. © Emiel Muijderman

Zo gaan deze 4 horecazaken in Twenterand en Tubbergen om met de crisis

TUBBERGEN/TWENTERAND - De sluiting van horecabedrijven vanwege de coronamaatregelen hakt er flink in voor de sector. Ook in Twenterand en Tubbergen. Ondernemers zetten alle zeilen bij om het hoofd boven water te houden. Vooral de afhaal- en bezorgservice scoren goed.

Kampkuiper: ijsloket

Gerard (rechts) en zoon Philip Kampkuiper: „Nu alles op de catering.”
Volledig scherm
Gerard (rechts) en zoon Philip Kampkuiper: „Nu alles op de catering.” © Dolf Ruesink

„Ons winstpercentage ligt in deze tijd vele malen lager”, vertelt Gerard Kampkuiper van Bistro Kampkuiper in Harbrinkhoek. 

„Terwijl de vaste kosten blijven. De zaak is normaal gesproken gestoeld op drie pijlers: de bistro, feesten en partijen en de catering. Alleen de catering is nu nog een manier om het bedrijf draaiende te houden. Daar zetten we onze creativiteit op in. De afhaalservice hebben we uitgebreid. Onder meer met de introductie van het Sneupsnaaijerieje buffet voor minimaal vier personen. Dat bestaat uit verschillende tapashapjes. Dit loopt zo goed dat het ook na coronatijd een blijvertje is.”

De aanpassingen vergden ook een investering. Kampkuiper schafte nieuwe pinapparaten aan zodat klanten contactloos kunnen betalen. Tevens is er een pad aangelegd naar het ijsloket waar bezoekers, als ze zich aan de veiligheidsmaatregelen houden, een ijsje kunnen kopen. 

„We kijken nu meer achter de komma”, laat Kampkuiper weten. „De marges zijn heel anders nu. Maar het belangrijkste voor ons is om het personeel zoveel mogelijk aan het werk te houden. En daar vooral plezier in hebben. Dat lukt wonderwel.”

Almelo e.o.