PREMIUM
Ondernemer Thomas (21) weet precies wat Nederland nú wil kopen: ‘Als kind had ik al handeltjes’
Eerst kwam er een run op mondkapjes en deze zomer wilde iedereen een webcam. Voor Thomas Prinsen (21) uit Leusden is het de uitdaging om het gouden product te vinden én groot in te kopen. ,,Als kind verkocht ik al waterballonnen op het schoolplein.”
Delen per e-mail
Hoe weet je of een product populair wordt?
,,Het heeft alles met vraag en aanbod te maken. Ik doe dit nu al twee jaar, dus leer ik steeds beter de kneepjes van het vak. Vooral niche producten doen het vaak goed, zoals elektronica, producten voor dieren en babyartikelen. Soms is er een trend waar je op kunt meeliften, zoals toen mondkapjes verplicht werden. Door thuiswerken kwam er deze zomer een run op webcams. Ik was één van de eersten die al een voorraad had liggen.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Max (20) stapt in bedrijf zieke vader: ‘Aan ziekenhuisbed besloten hoe we het gingen doen’
De wereld van de familie Blanke staat eind 2019 volledig op z'n kop. Vader Robby (47) blijkt een ongeneeslijke vorm van kanker te hebben. Robby begon net aan zijn droom: de grootste detacheerder worden van technisch personeel in zijn regio, Salland. Aan het ziekenhuisbed besluit zoon Max (20) zonder twijfel te stoppen met zijn zorgopleiding om in het bedrijf van zijn vader te stappen. Een jaar later runnen ze samen het bedrijf, storten ze zich ook op elektrische laadpalen, zitten ze net in een nieuw kantoor en is het ziektebeeld van Robby positief. -
Vrouwen in overgang durven klachten niet te bespreken: ‘Miljoenen lijden in stilte’
Hoewel de helft van de werkende bevolking er op een bepaald moment mee te maken krijgt, blijft de menopauze een taboe op het werk. Veel vrouwen hebben last van klachten, ziet vakbond CNV. In een onderzoek onder vakbondsleden zegt 60 procent van de vrouwen in de overgang dat de combinatie met werk hen zwaar valt. -
PREMIUMaan de stok
Zoetermeers vrouwenbolwerk behoort tot snelst groeiende bedrijven: ‘Tijd van man in Mart Smeetstrui is voorbij’
Een vrouwenbolwerk in Zoetermeer behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Er staan kaarsen op tafel. ,,Wij vinden soft skills belangrijk. Niet of je bent afgestudeerd.’’ Wij gingen bij GOODZO langs voor de rubriek Aan De Stok. -
PREMIUM
‘Iedereen vraagt me: Pieter wanneer gaat KLM weer vliegen?’
KLM maakt zich op voor een nieuwe ronde staatssteun. Daarbij moet het kind niet met het badwater worden weggegooid, vindt topman Pieter Elbers. ‘Ik reken erop dat we ooit weer zullen groeien.’ -
Zo houdt je menstruatie je niet meer tegen op je werk
Het werkritme van negen tot vijf, vijf dagen per week, past dat eigenlijk wel bij ons natuurlijke ritme? Volgens deze twee experts zijn we productiever als we beter leren luisteren naar onze persoonlijke cyclus. De menstruatiecyclus, bijvoorbeeld.
-
PREMIUM
‘Stop de vergaderterrorist’: zo voorkom je saaie, eindeloze meetings
Niet veel werkenden zullen zeggen dat ze gelukkig worden van vergaderen, maar volgens Rik Nijkamp, Ernst van Dam en Bart Groenewoud kan het echt. De auteurs van het boek Vergader jezelf gelukkig helpen bedrijven hun vergaderingen productiever en vooral plezieriger te maken. -
PREMIUM
Robert neemt het bedrijf van zijn ouders over: ‘Ik moet ze betalen, maar het moet wel leuk blijven met Kerst’
Wie een van de klassieke voordeuren in Utrecht-Oost opent en een trap ziet met wauw-effect, weet bijna zeker dat dat het werk is van de familie Timmerman en hun team. Traplopers in ontelbare kleuren en smaken is wat ze verkopen. Binnenkort niet meer met z’n drieën, want Henri (66) en Ilona (64) zwaaien af en Robert (30) gaat op zijn manier door. Dankzij een beetje hulp van de provincie Utrecht. -
PREMIUM
Nieuwe koers werkgevers: groener, inclusiever en meer welvaart voor iedereen
Het Nederlandse bedrijfsleven gooit het roer drastisch om. Met 100.000 extra banen voor arbeidsgehandicapten, een stageplaats voor iedereen en 20 procent meer welvaart in 2030 kondigen werkgevers de geboorte aan van een ‘nieuw Rijnlands model’.