Jelte (60) en Sybe Rintjema (30) runnen samen een advies- en consultancybureau in de recreatiesector.
Volledig scherm
Jelte (60) en Sybe Rintjema (30) runnen samen een advies- en consultancybureau in de recreatiesector. © Privé-archief

Sybe runt samen met zijn vader een bedrijf: ‘Het voelt zo vertrouwd’

VaderdagWaarschijnlijk zet jij je vader vandaag op Vaderdag in het zonnetje maar spreek je hem niet elke dag. Deze zoon en dochter wel. Lotte en Sybe runnen met veel plezier samen met hun vader een bedrijf. Hoewel zo’n samenwerking af en toe wat strubbelingen oplevert, zien de duo’s er vooral de voordelen van in. ,,De band is onvoorwaardelijk, je hebt veel voor elkaar over.”

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Kim en Cherique brengen unieke badjassen op de markt: ‘Vroegen ons af waarom andere jassen lelijk zijn’
    PREMIUM

    Kim en Cherique brengen unieke badjassen op de markt: ‘Vroegen ons af waarom andere jassen lelijk zijn’

    Een vrouw die met krulspelden, een sigaretje nonchalant in haar mondhoek, in een slobberige badjas en afgetrapte slippers door haar huis loopt. Het is een beeld dat geen recht doet aan de badjas, vinden Kim Mast en Cherique Kranendonk. Een badjas is sexy, feel good en een modeaccessoire tegelijk, vinden ze. En wat zouden ze graag Fred van Leer en Nikkie de Jager (Tutorials) in hun creaties zien.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.