Vloog jouw weekend ook voorbij? Zo komt dat!

videoJe herkent het vast wel; een date waarmee het niet klikt waardoor de klok wel stil lijkt te staan. Of juist de andere kant van het spectrum; een geweldige vakantie die voorbij lijkt gevlogen! Tijd is een constante, maar hoe kan het dan toch dat we tijd per moment anders ervaren?

1. Felle komeet scheert ‘rakelings’ langs de aarde: ‘Absurd maar ongevaarlijk’

Felle komeet scheert ‘rakelings’ langs de aarde: ‘Absurd maar ongevaar­lijk’

Astronomen kijken reikhalzend uit naar de komst van een extreem heldere komeet die de komende weken met name ‘s nachts en bij onbewolkt weer goed te zien zal zijn boven het noordelijk halfrond. De eind december ontdekte komeet met de wetenschappelijke naam C/2019 Y4 (Atlas) is de afgelopen tijd steeds feller geworden en heeft volgens de jongste berekeningen een gigantische verlichte atmosfeer half zo groot als onze zon.
  2. Experts ontdekken bacterie die zich kan voeden met giftig plastic

1. ‘Unieke’ afdruk gevonden van 555 miljoen jaar oude voorloper mensen: wormpje kleiner dan rijstkorrel

2. Politie neemt oudheden in beslag bij Tefaf, maar hoe komen illegale objecten daar terecht?

Op de internationale kunstbeurs Tefaf in Maastricht zijn onlangs twee kunststukken in beslag genomen. De oudheden, een Romeins hoofd van Apollo en een Egyptische vaas, zijn mogelijk illegaal opgegraven, zo meldt NRC. De vraag rijst of er niet veel meer onderzoek moet worden gedaan naar de verzamelgeschiedenis van archeologische vondsten voor ze worden gepresenteerd op bijvoorbeeld een beurs.