Volledig scherm
Songfestival-winnaar Duncan. © ANP

‘Bereikbaarheid IJsselhallen grote troef voor Songfestival in Zwolle’

De eventuele komst van het Songfestival naar de Zwolse IJsselhallen biedt volgens MarketingOost veel kansen voor deze regio. Door de ligging heeft Zwolle een goede uitgangspositie, denkt de gebiedspromotor.

,,We moesten dit weekend ook even schakelen, nu wordt het serieuze business’’,  zegt Gertrude van Keulen namens MarketingOost. De winst van Duncan tijdens het Songfestival in Israël maakt de plannen van de IJsselhallen ineens heel wat realistischer. Van Keulen: ,,Zwolle is een prima stad om representatief voor de dag te komen. De bereikbaarheid van Zwolle is een groot pluspunt, een belangrijke troef. Zwolle heeft het tweede spoorwegknooppunt van Nederland en je loopt vanaf het station in vijf minuten naar de IJsselhallen.’’ 

Hanze

MarketingOost wil vooral inzetten op het ‘Hanze-dna’ van de regio. Mocht het liedjesfeest volgend jaar daadwerkelijk naar de IJsselhallen komen, dan moet het wat de marketingorganisatie betreft een festijn van de regio worden. ,,Er zit enorm veel creatief talent om dit te organiseren.’’ Ook voor het onderbrengen van deelnemers, publiek en pers moet naar de grotere regio gekeken worden. ,,Je kunt overnachten in Zwolle en directe omgeving, maar zelfs Amsterdam is maar op een uurtje.’’ 

Snel schakelen

MarketingOost wil nu met de gemeente Zwolle en de directie van de IJsselhallen om tafel. ,,We moeten snel schakelen, want de omroepen moeten snel weten of Zwolle er klaar voor is. Of alle facetten in elkaar passen.’’ En mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan zal de marketingorganisatie rond het Songfestival in ieder geval vol inzetten op pr rond de Hanzesteden en de regio.

En hoe de Zwollenaar erover denkt? Dat kan je hieronder zien bij In De Buurt.