‘Blijf fit als je thuis zit’ - Zwolse personal trainer geeft vijf tips om thuis te sporten - Deel II

VIDEONu we al een tijdje verplicht thuiszitten, slaat de verveling toe en neemt de motivatie om te bewegen af. Om te zorgen dat iedereen ook thuis fit blijft, ben ik weer naar personal trainer Swen toe geweest voor vijf nieuwe oefeningen en wat extra motivatie. Blijf lekker bewegen, ook als je binnen moet blijven.

Ook ik maak mijn items nu grotendeels vanuit huis, de redactie zit op slot. Je kunt je dus voorstellen dat ik wel even toe was aan wat beweging in de buitenlucht. Hoe mooi is het dan als je dat ook nog eens kunt combineren met het werk en er dus een item van kunt maken. Gelukkig mailde personal trainer Swen naar de Stentor omdat hij graag samen met ons de mensen fit wilde houden. Een plus een is twee, de samenwerking was begonnen.

Hoe houd je de motivatie nu hoog voor het sporten als je de hele dag thuiszit? Swen heeft twee tips hoe jij toch gemotiveerd blijft en lekker blijft bewegen.

Tips van Swen

Tip 1: Plan sportmomenten in. Op het moment dat je de hele dag thuis zit heb je meer tijd dan op kantoor. Zorg er voor dat je in de ochtend of middag een half uurtje sporten in je agenda zet. Zo kan het sporten er nooit bij in schieten.

Tip 2: Laat zien aan anderen wat je hebt gedaan. De meeste mensen sporten samen, dat motiveert ook meer. Spreek samen een moment af en ga met je sportmaatje samen sporten via een videocall. Zo ben je goed bezig, en motiveer je elkaar om door te gaan. Lukt het niet om tegelijkertijd te sporten? Maak dan filmpjes van jezelf en stuur ze door naar elkaar.

Voor mensen die de hele dag zitten heeft Swen nog een advies: ,,Als je gaat trainen, vermijd dan korte snelle oefeningen. Het best kun je de grote spieren trainen zoals je schouders en rug, die gebruik je namelijk het meest.’’ Ik mag dan niet de meest atletische journalist binnen de Stentor zijn, maar ik vind het sporten heerlijk. Swen is een super enthousiaste gast die in zijn trainingen echt een enorme dosis passie en positieve energie stopt.

Mocht je nu mee willen trainen? Dit is het schema van deze week. Doe het schema vijf keer achter elkaar en je hebt je dagelijkse beweging alweer gehad.

-Squat hold kickback (10 x per kant)

-3 steps push up (4x wide small close = 12x opdrukken in totaal)

-Half burpees and turn (14x)

-Reverse lunge to side jump (10 x per kant)

-SpiderMan Handwalk (10x)

Videostill
Volledig scherm
Videostill © Videostill