Volledig scherm
PREMIUM
© Frans Paalman

Bruut vs Zwolle: ‘Het gaat vandaag niet over granaten’. Maar het gaat dus wél over granaten.

De rechter benadrukte het nog maar eens aan het begin van de rechtszaak vanmiddag, die café Bruut in Zwolle had aangespannen tegen de gemeente, vanwege de maandenlange sluiting in 2018 en 2019 van dat café: ,,Het gaat hier dus niet om de granaten. Niet die van vorig jaar en niet die van vorige week.” En dus ging het er toch nog over.

Want die sluiting van het café door de burgemeester van Zwolle van december 2018 tot mei 2019 vanwege een Bibob-onderzoek naar de horecavergunningaanvraag. Die had wel degelijk te maken met de granaat die aan de deurklink van het café had gehangen, betoogde Joshua Perquin, advocaat van Bruut-eigenaar Bob Kooistra. ,,Natuurlijk gaat het wel om die granaten, wie houden we hier nu voor de gek?”

  1. Gemist? Jarenlang vermiste kat uit Zwartsluis duikt ineens op op tv. En neemt de afvaldienst nou zomaar mijn container mee?

    Gemist? Jarenlang vermiste kat uit Zwartsluis duikt ineens op op tv. En neemt de afval­dienst nou zomaar mijn container mee?

    Blijdschap en ongeloof bij Bart Mooiweer uit Zwartsluis toen hij op tv ineens zijn al jaren vermiste kat Vlekje voorbij zag komen. ,,Het is gewoon niet te bevatten", zegt hij na de hereniging met zijn huisdier. ,,Ik vind het nog steeds onwerkelijk.” Het is één van de meestgelezen verhalen van deze week. Een overzicht van nog meer verhalen die zeker het teruglezen waard zijn:
  2. Carnavalisten laten zich niet omverblazen door beetje wind
    PREMIUM
    video

    Carnavalis­ten laten zich niet omverbla­zen door beetje wind

    Ondanks de stevige wind en wat buien zijn de carnavalsoptochten in Overijssel en Gelderland vandaag overal doorgegaan. In tegenstelling tot de zuidelijke provincies en Noord- en Zuid-Holland en Zeeland, waar diverse optochten voor vandaag of morgen zijn afgeblazen, staat het licht in de oostelijke regio's vooralsnog op groen. Wel wijzen sommige organiserende carnavalsverenigingen er wagenbouwers op dat ze hogere onderdelen die extra windgevoelig zijn extra goed moeten bevestigen.