Volledig scherm
De eerste keer, campagnefilmpje provincie Overijssel © Provincie Overijssel

Provincie Overijssel lokt jongeren met dubbelzinnig campagnefilmpje: ‘het was een klein potloodje’

Provincie Overijssel doet z'n best om zoveel mogelijk jongeren naar de stembus te lokken. Een humoristisch bedoeld campagnefilmpje over ‘de eerste keer‘ moet helpen om jongeren naar de stembus te krijgen. 

,,Soms bedenk je spontaan iets met een collega en heb je binnen 5 minuten een script uitgeschreven. Zo ging dat met onze campagnefilmpjes over de ‘eerste keer’, speciaal gericht op jongeren. Ze slaan enorm aan via de sociale media’’, meldt een woordvoerder.  

De video zit vol dubbelzinnige opmerkingen over 'de eerste keer’. Grappig? Oordeel zelf:

De provincie houdt speciaal voor jongeren een ‘DemoCrazy Tour’, waarmee het belang van stemmen en democratie duidelijk moet worden. Er worden daarom diverse scholen bezocht. Onlangs werd er een Escape Room in de Oude Statenzaal in Zwolle geopend die jongeren kunnen spelen. 

  1. Parkeerruimte heikel punt in toekomstplannen Diezerbrink in Zwolle
    PREMIUM

    Parkeer­ruim­te heikel punt in toekomst­plan­nen Diezer­brink in Zwolle

    Winkeliers aan de Brink in Zwolle vrezen voor hun toekomst door de opknapbeurt van het winkelgebied aan de rand van de binnenstad. Dat klinkt tegenstrijdig, maar het gaat de ondernemers om de parkeerplaatsen die verdwijnen. ,,Het hele plan is erg mooi, maar wij zijn afhankelijk van die parkeerruimte’’, zegt Tjarko Muis van sportzaak Side Out Indoorsports. De winkeliersvereniging bekijkt de plannen opnieuw.