Volledig scherm
PREMIUM
Carlijn Postma is eigenaar van het snelgroeiende marketingbedrijf The Post en auteur van Bingemarketing. Zij kopieert als het ware het format van een succesvolle televisieserie waarvan je gemakkelijk een paar afleveringen achter elkaar bekijkt naar de marketingpraktijk. © Foto Frans Paalman

Vergeet ouderwetse reclame, zegt Zwolse specialist. ‘Maak er een spannende tv-serie van’

Vergeet ‘gewone’ reclame. Maak er een steengoede tv-serie van, denk in afleveringen inclusief cliffhangers. Zorg ervoor dat (potentiële) klanten ze állemaal willen zien. Zegt de Zwolse marketingspecialist Carlijn Postma (41). Ze tekende haar ideeën op in een boek dat helemaal in stijl leest als een scenario voor een film. De titel: ‘Bingemarketing’. 

Bij het boek zelf krijg je een zak magnetron-popcorn mee.  Om gelijk te ‘bingen’ en hoofdstuk na hoofdstuk te verslinden. Want dat is ‘bingen’: dat je twee, drie of nog meer afleveringen van een serie achter elkaar kijkt. Zelf  spreekt  Postma van een verfrissende, Hollywoodse kijk op marketing die ondernemers de weg wijst naar  een langetermijnrelatie met klanten. 

  1. Hofnaaisters Margriet en Nel kleden Prins Carnaval in Zwolle... zonder te weten wie het is
    PREMIUM

    Hofnaai­sters Margriet en Nel kleden Prins Carnaval in Zwolle... zonder te weten wie het is

    Jaar in jaar uit vermaken twee Zwolse dames het pak voor de nieuwe Prins Carnaval. Zonder dat ze weten wie het is. De maten krijgen ze door en dan is het de kunst om het prinsenpak van de huidige hoogheid aan te passen aan het postuur van de nieuwe. Margriet Velthuis (74) en Nel Oterdoom (50) zijn de hofnaaisters van carnavalsvereniging de Eileuvers in Zwolle. ,,Noem ons maar coupeuses. Anders krijgen mensen van die gekke associaties.’’