‘Wij vechten voor behoud van ons woonwagencultuur’. Andries Schäfer, woordvoerder woonwagenkamp Zwolle, en zijn familie moeten uiterlijk 7 januari vertrekken van de parkeerplaats aan de Urksteeg. Dat zijn ze echter niet van plan.
Volledig scherm
PREMIUM
‘Wij vechten voor behoud van ons woonwagencultuur’. Andries Schäfer, woordvoerder woonwagenkamp Zwolle, en zijn familie moeten uiterlijk 7 januari vertrekken van de parkeerplaats aan de Urksteeg. Dat zijn ze echter niet van plan. © Frans Paalman

Zwolse woonwagenbewoners moeten weg, maar Andries peinst er niet over: ‘Politie? Ik blijf waar ik zit’

Woest is Andries Schäfer als hij deze zomer te horen krijgt dat hij niet 173, maar twaalf tot vijftien extra standplekken krijgt. Als reactie op dit besluit richt hij een tweede protestkamp op. Dat is inmiddels opgedoekt, maar het kamp aan de Urksteeg staat er nog. Na 7 januari niet meer, als het aan de gemeente ligt. Daar denkt Andries anders over. 

  1. Peperdure fietsenkelder bij station Zwolle blijkt niet voor iedereen toegankelijk: ‘Architectonische flop’
    PREMIUM

    Peperdure fietsenkel­der bij station Zwolle blijkt niet voor iedereen toeganke­lijk: ‘Architec­to­ni­sche flop’

    De fietsenstalling onder het Stationsplein in Zwolle is niet voor iedereen toegankelijk. Dat wordt duidelijk nu steeds meer mensen vanwege het einde van de coronabeperkingen de trein weer pakken. De ruim 30 miljoen euro kostende kelder is alleen bereikbaar via lange trappen. Meerdere Zwollenaren hebben zich met hun klacht tot de Stentor gewend. ,,Het is geen inclusief ontwerp en dat is een gemiste kans.’’